Neden Şirketlerin Müşteri İlişkileri Yönetimine İhtiyacı Vardır

Kendinizi küçük bir işletme sahibinin yerine koyun. En büyük avantajlarınızdan birisi büyük şirketlerin yapamayacağı bir şekilde müşterilerinizle iletişime geçebilme becerinizdir. Zamanınız, müşterilerinizle yakın ve bağlı olmanızı engelleyecek tekrarlayan, sıradan işlerle bağlıdır. (Merak etmeyin, yalnız değilsiniz! Günümüzün küçük işletme sahiplerinin çoğu toplu olarak buna benzer işlemlerle 4 milyar saatten fazla zaman kaybetmektedir.) Fakat güçlü ilişkiler sürdürmek için vakit ayırmak gelişen işletmeler için çok önemlidir, çünkü bir müşteri bile kaybetmenin sonuçta çok büyük etkileri olabilir. Gerçekten önemli olana — yani müşterileri mutlu tutmaya — nasıl odaklanabilir ve müşteri ilişkilerinizi ileri seviyeye taşıyabilirsiniz?

musteri iliskileri

Cevap: Çözüm olarak, MİY ya da Müşteri İlişkileri Yönetimini yürürlüğe koymak. Yakın zamanda yapılan bir araştırma küçük işletmeler müşteri ilişkilerinin öneminin farkındayken, bunlardan %31’i kelime işlemi ve hesap tablolarını bunlarla başa çıkmanın tek yolu olarak belirtmiştir ve başka bir %25’lik dilim hiçbir sisteminin olmadığını bildirmiştir.

Bu şirketlerin birçoğu MİY sistemlerini kurmak için çok karmaşık ve sürdürmek için çok zor olduğu konusunda endişeleniyor. Bu gerçekten daha da uzak olamaz. Bulut tabanlı çözümlerle, MİY’i düzgün ve sorunsuzca çalıştırmak her zamankinden daha kolay. MİY kurulduğunda ortaya çıkan fark şaşırtıcı düzeyde. E-mail’e, hesap tablosuna ve kağıt belgelere bel bağlamaktansa, müşteri iletişim bilgilerini, aday ve fırsat durumlarını ve daha fazlasını kolayca bulmak için MİY çözümünü kullanabilirsiniz.

İçgörü kazanın ve daha ustaca çalışın.

Excel hesap tabloları büyük miktarda sabit veriyi yakalamak için kullanışlı olurken, bundan fazlasını yapamaz. Veriyi MİY çözümüne girdiğinizde, aldığınız sonuç müşterilerinizle ustaca iletişim kurmanıza yardımcı olur. Gerçek zamanlı, işlemeye uygun içgörülerle, satışlarınızdaki kalıpları anlayabilir ve doğru bir şekilde müşterilerinize ulaşmak için en iyi yöntemleri takip edebilirsiniz, yani hangi pazarlama ve satış taktiklerinin doğru olduğunu ve hangi bölümlerin geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu bilirsiniz. Ayrıca ürün yol haritanızı da ayarlayabilirsiniz, böylece müşterilerin gerçekten istediği ürünleri ve hizmetleri sunduğunuzdan emin olursunuz.

Kişiselleştirilmiş Müşteri Hizmetleri.

Ürünlerinizi satmak savaşın sadece yarısı. Sürekli, kişiselleştirilmiş ve mükemmel hizmeti sağlamak asıl meydan okumadır. Müşteri hizmetleri uzmanı olan Shep Hyken’in de sözleriyle, “Eğer müşterileriniz dışlanmış hissederse, sonuç itibariyle onlarla iş yapma konusunda daha iyi hisseden başka bir rakip firma bulacaklardır.” Küçük bir işletme olarak, müşterileriniz için satış öncesinde, sırasında ve sonrasında yüksek düzeyde kişiselleştirilmiş ve özelleştirilmiş bir deneyim sağlama gibi eşsiz bir beceriye sahipsiniz. Yüz yüze iletişimin ötesinde, bir MİY çözümü satışlarınızı ve her birine özel hizmet stratejisini şekillendirmeniz için müşteri profillerine—müşteri tercihleri ve kendine özgü davranışlar— gibi özel bilgileri girmenizi sağlar.

İşletmenizi büyütün ve gelecekte olabilecek değişikliklere karşı koruyun.

Pek çok küçük işletme uzun süre boyunca küçük olarak kalmaz. Bir MİY çözümü sadece müşterilerle olan ilişkinizi takip etmeye yardımcı olmaz — ayrıca pazarlama kampanyalarından yeni ürün piyasaya sürmeye veya internete sürülmüş “ürünlere” kadar gelecekte ileri sürülecek yenilikler için temeli de sağlar. Eğer diğer çözümlerle bütünleştirilmesi kolay olan teknolojilere yatırım yaparsanız, verilerinizin her zaman paylaşılabilir olmasından ve işinizin yolda bir engele çarpmadan gelişmesinden emin olabilirsiniz. Doğru olan çözümle, müşterilerin ihtiyaçları değiştikçe işletmenizi hızlıca adapte edebilirsiniz.

Küçük bir işletme olarak ana amacınız müşterileri devam ettirmek, büyümeyi artırmak ya da basitçe daha gelişmiş bir organizasyon ortaya çıkarmak olsun veya olmasın, bir MİY çözümünü devreye sokmanın faydaları sonsuz çaptadır. Başlangıçta gereken çaba sizi şimdiden gelecekte değerli vaktinizi ve paranızı harcamanızdan kurtaracaktır. MİY’i işinizin geleceği için hem bugün hem de yarın müşterilerinizle olabilecek en güçlü iletişimi oluşturmaktan emin olabilmek için bir yatırım olarak düşünün.

Filed in: Makaleler Tags: , , ,

Şunlara Göz Atın

CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var? CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var?
ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı
Dijital müşteri deneyimlerini CMS ve CRM ile nasıl yönlendirebilirsiniz Dijital müşteri deneyimlerini CMS ve CRM ile nasıl yönlendirebilirsiniz
Mobil CRM için ERP’de mobil uygulama fonksiyonalitesinin önemi Mobil CRM için ERP’de mobil uygulama fonksiyonalitesinin önemi
CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın bu seferki durağı INSPARK Intelligent Business Solutions oldu. Dünya çapında lider CRM çözümü Salesforce.com ile ilgili… Read more »

© 9356 CRM HABER – CRM Haberleri Portalı. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.

ERP | ERP Nedir | ERP Seçimi | CRM | CRM Nedir | CRM Seçimi | SAP Programı | SAP Nedir | SAP kursu

Advertorial: Login CRM ile şirketinizi ve müşterilerinizi bir adım öteye taşıyın.
Managed by ERP HABER