Küçük İşletmenizin Neden CRM’e İhtiyacı Olduğunun 15 Sebebi

Eğer işletmeniz hala CRM kullanmıyorsa, o zaman 2017 yılı bunu denemeniz için güzel bir yıl. Customer Relationship Management (Müşteri İlişkileri Yönetimi) anlamına gelen CRM, küçük işletmeler için pek çok potansiyel faydaya sahip. İşte 2017’de işletmenizin neden CRM’i kullanıyor olması gerektiğini gösteren 15 farklı sebep.

kucuk

Küçük İşletmeler İçin CRM’in Faydaları

CRM İşletmenizin Büyümesine Yardımcı Olur

En basit düzeyde, CRM işletmenizin büyümesine yardımcı olabilecek bir araç. Eğer kişisel olarak işletmenizin bütün iletişimlerinden ve müşteri verilerinden siz sorumluysanız, o zaman sadece küçük miktarlardaki müşterilerle başa çıkabilirsiniz. Fakat CRM daha da fazla miktarda veriyi kontrol etmenizi sağlar.

Smart Hustle Dergisi ve Infusionsoft’ta CRM sistemleri hakkında demeçler veren birisi olarak Ramon Ray, Small Business Trends’le yaptığı bir telefon röportajında, “CRM’e ihtiyacınızın olmamasının tek yolu beş belki de on tane müşterisi olan çok ama çok küçük bir işletme sahibi olmanızdır. Böyle bir durumda Google Contacts gibi bir şeyle idare edebilirsiniz. Fakat büyüdükçe, daha sofistike bir şeylere ihtiyacınız olacak.” dedi.

CRM Verilerinizi Düzenler

Neredeyse her bir CRM programında dahil olan en temel fonksiyonlardan birisi de müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz hakkında verilerinizi yönetme kabiliyetidir. Bu kendi sisteminizi oluşturmadan düzende kalmanızı sağlar. Ayrıca, bir müşteriyle iletişim kurduğunuzda geçmişlerinden haberdar olursunuz ve böylece onlara daha etkili bir şekilde satışta bulunabilirsiniz.

CRM Ekibinizi Aynı Fikirde Tutar

Daha da ötesinde, pek çok CRM sistemleri bütün takımınızla işbirliği yapmanızı sağlar. Yani eğer bir kişi müşteri veya potansiyel müşteri ile iletişime geçerse, bir sonraki zamanda aynı kişiyle iletişime geçtiklerinde ekibinizin üyelerinin ulaşabilmeleri için bağlantılı olan herhangi bir bilgiyi girebilir.

CRM Kimsenin Aptal Görünmemesini Garantiye Alır

Müşteri bilgilerini kolayca düzenleme ve bilgilerine kolayca ulaşabilme becerisi sadece her şeyi sizin ve ekibiniz için daha kolay hale getirmeyle ilgili değildir. Bu ayrıca deneyimi müşterileriniz ya da potansiyel müşterileriniz için daha kolay ve pozitif hale getirebilir. Eğer sizinle her etkileşime geçtiklerinde size bilgilerini veya geçmişini hatırlatmak zorunda kalırlarsa, muhtemelen bu yorucu olmaya başlayacaktır. Daha da fazlası, çoğu müşteri sizinle etkileşime geçtiklerinde sizden onların geçmişi hakkında bilgi sahibi olmanızı bekleyecektir. Yani eğer bilgilere sahip değilseniz, bu gerçekten bütün olarak firmanıza kötü bir şekilde yansıyabilir.

CRM İletişimde Kalmanızı Sağlar

Infusionsoft ve Hubspot gibi CRM araçları size müşterilerinizle ve potansiyel müşterilerinizle e-mail aracılığıyla iletişimde kalmanız için kolay yollar sunar. Onlara satış yapmanız için potansiyel kabiliyetinizi artırarak, düzenli olarak iletişim halinde olmak işletmenizin müşterileriniz ya da potansiyel müşterilerinizin aklında bulunmasına yardımcı olur.

CRM Potansiyel Müşterilerinizle İlgilenir

Daha da spesifik olarak, CRM’i kullanmanın başlıca potansiyel faydalarından birisi de satışları artırma becerisidir. Düzenli olarak iletişimde kalarak ve potansiyel müşteriler hakkında düzenli bilgileri tutarak, potansiyel müşterilerinizle ilgilenebilir ve bu ilişkileri işletmeniz için gerçek satışlara dönüştürecek yolları bulabilirsiniz.

CRM Kişilerinizi Parçalara Böler

Fakat müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin hepsi aynı içeriğe ve iletişim yöntemlerine aynı şekilde tepki vermeyecek. İşte bölümlendirmenin devreye girdiği kısım burası. CRM onlarla farklı şekillerde iletişim kurabilmeniz için farklı müşteri grupları oluşturma becerisini verir. Örneğin, ücretsiz bir indirme için e-mail listenize kaydolmuş bir müşteri sizden sürekli aynı tip ürünleri satın alan müşterinin ilgilendiklerindense muhtemelen farklı şeylerle ilgilenecektir. Dolayısıyla CRM, her bir durumda bu farklı müşterilere en mantıklı şekilde satış yapmanızı sağlar.

CRM İlişkilerinizi Otomatikleştirir

Ve tabii ki müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin hepsiyle iletişim kurmak çok vakit alır. Fakat CRM farklı listeler tutarak daha kısa sürede daha çok şey yapmanıza yardımcı olur ve hatta satın alma işlemlerine ya da farklı davranışlarına göre bazı müşterileri otomatik olarak spesifik gruplara bölmenizi sağlar

CRM Özel Bilgileri Yollar

Ek olarak, ücretsiz indirmeler, e-kitaplar veya müşterilerin listenize kaydolarak veya web sitenizden alışveriş yaparak alabilecekleri diğer öğeleriniz varsa, CRM otomatik olarak bu öğeleri gönderebilir. Bu size zaman kazandırır ve kullanıcıların kayıt oldukları öğeleri zamanında gerçekten almalarını sağlar.

CRM Müşterilerinizin Tekrar Gelmesini Sağlar

Buradan ayrıca mevcut olan müşterilerinizi de hedef almak için CRM de kullanabilirsiniz. Eğer insanlar çoktan sizden alışveriş yaptıysa, muhtemelen tekrar yapacaktır. Fakat onların tercihleri veya satın alma alışkanlıkları doğrultusunda özel olarak onlarla mesajlaşabilmelisiniz ve CRM bunu kolayca yapmanızı mümkün kılar. Örneğin eğer birisi şirketinizden belirli bir yazılımı satın almışsa ve o ürün için bir güncelleme çıktıysa onlar bu mesajı yollayacağınız müşterilerdir.

CRM Metriklere Ulaşmanıza Olanak Tanır

Ayrıca müşterilerinizle gerçekleşen iletişimleriniz ve müşteri bilgileri temelinde raporlara ve metriklere ulaşabilirsiniz. Mesela akşam yollamak yerine sabahları e-mail yolladığınızda bazı müşterilerinizin e-maillerinizi daha çok fark edeceğinin farkına varabilirsiniz ve bazıları da belirli bir stildeki başlığa ya da mesaja daha iyi cevap verebilir. Bu bilgilere sahip olmak mesajlarınızı uyarlamanıza yardımcı olabilir.

CRM Faydalı Alışkanlıklar Oluşturmanıza Yardımcı Olur

Bütün bu bilgiye olan erişim ve otomasyon özellikleri size ve ekibinize başka önemli bir özellik katabilir – faydalı alışkanlıklar oluşturma becerisi. En doğru olası veriye sahip olduğunuzda bu veriyi ileriye dönük kararlarınızı geliştirmek için kullanabilirsiniz ve eğer bunu düzenli bir şekilde yapabilirseniz, müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz arasında yankılanacak faydalı alışkanlıkları oluşturabilirsiniz.

CRM Diğer Hizmetlere Bağlanır

CRM kullanmak ayrıca işletmeniz için karmaşık bir işlem olmak zorunda değildir. Pek çok servis muhtemelen halihazırda kullandığınız platformlara bağlanır. Örneğin, Infusionsoft WordPress ve çeşitli ödeme platformlarına entegre olabilir ve Hubspot Zendesk, Google Drive ve daha da fazlasıyla entegre olabilir.

CRM Sosyal Veriyi Kullanır

Bazı CRM araçları müşteri verisini entegre etmenin farklı ve yeni yollarıyla bile geliyor. Nimble, örneğin müşteriler veya potansiyel müşteriler hakkında bağlantılı bilgiyi bulabilmek için farklı sosyal platformları tarayabilir. Bu denklemin içine daha da fazla veri getirmenize olanak tanır; ve bu da, daha hedeflenmiş müşterilerin spesifik gruplarını oluşturmanıza veya mesajlaşmanızı daha da daraltmanıza yardımcı olabilir.

Herkes İçin CRM Araçları Mevcut

Her bir işletme için mükemmel olan sadece bir tane CRM aracı olmayabilir. Fakat o kadar çok seçenek var ki şirketinizin özel ihtiyaçlarına en uygun olanı bulabilmelisiniz.

Ray ilk önce CRM’in işletmenize nasıl yardımcı olacağını düşünmenizi öneriyor. Ve buradan da, incelemeleri okuyabilir, özel işletmeniz için en uygun olanı bulmak için etrafınızdakilere sorabilir ve özellikleri karşılaştırabilirsiniz.

Filed in: Makaleler, On-demand CRM, On-premise CRM Tags: , ,

Şunlara Göz Atın

CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var? CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var?
ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı
CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri
CRM Neden Bütün Satıcıların İhtiyaç Duyduğu Tek E-Ticaret Aracıdır? CRM Neden Bütün Satıcıların İhtiyaç Duyduğu Tek E-Ticaret Aracıdır?
CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın bu seferki durağı INSPARK Intelligent Business Solutions oldu. Dünya çapında lider CRM çözümü Salesforce.com ile ilgili… Read more »

© 9360 CRM HABER – CRM Haberleri Portalı. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.

ERP | ERP Nedir | ERP Seçimi | CRM | CRM Nedir | CRM Seçimi | SAP Programı | SAP Nedir | SAP kursu

Advertorial: Login CRM ile şirketinizi ve müşterilerinizi bir adım öteye taşıyın.
Managed by ERP HABER