Küçük İşletmelerin Başarılı Olması için 6 Altın Kural

Günümüzde küçük işletmelerin ticari hayatlarını karlı bir şekilde sürdürmeleri hatta hayatta kalabilmeleri gerçekten çok kolay değil. Küçük işletmelerin, büyük işletmeler gibi daha çok lokasyonda, daha geniş bir yelpazede ve daha düşük fiyatlara ürün sunma lüksü bulunmuyor. Peki ama nasıl oluyor da müşteriler hala küçük işletmeleri tercih etmeye devam ediyor. Bunun nedeni aldıkları hizmetler, gülümseyen bir satış temsilcisi ve kişisel tecrübeler.

Küçük İşletmelerin Başarılı Olması için 6 Altın Kural

Küçük işletmeler, müşterilerini birer “rakam” olarak değil, birey olarak görürler ve onlar için yüksek kalitede müşteri hizmetleri sunmak çok önemlidir.

Başarılı müşteri hizmetleri yönetimi için 6 Altın Kural:

  1. Teknolojiyi kullanın

Teknolojideki yenilikler ile birlikte uygulamalar artık bir çok küçük işletme için bile erişilebilir maliyetlerle sunulmakta. Eskiden sadece uluslararası şirketlerin sunduğu avantajları artık küçük işletmeler de sunabiliyor. Örneğin POS sistemi; işletmelere hem daha geniş bir bölgeye satış yapma imkanı sunuyor hem de satışları rahatlıkla izlemeyi sağlıyor. Böyle bir sistemden alınan raporlar ile müşterilerin tercihleri rahatlıkla anlaşılabilir başka neler satın alabilecekleri önceden tahmin edilebilir. Şirketler bu değerli bilgiler ile kişiye özel pazarlama aktiviteleri (eposta, sms vs) yapabilir.

  1. Müşterinizle konuşun

Pek çok şirket, büyümek ve gelişmek için hangi alana odaklanması gerektiğini bilmiyor. Müşterileriyle “konuşan”, müşterilerinin önerilerini dikkate alan, fikirlerini söylemeleri için onlara kanal sunan bir şirket, işletme için en çok verim sağlayacak değişikliklerin neler olduğunu kolaylıkla belirleyebilir.

Müşteriler, fikirlerinin sorulmasını severler çünkü bu yaklaşım onların düşünce ve deneyimlerinin işletme için değerli olduğu anlamına gelir. Müşterilerinize fikirlerini sorarken onlarla ilgili konuları kişiye özel epostalar aracılığıyla yapmaya dikkat edin. Sonraki adım ise aldığınız geribildirim ve cevaplarla ne yapmanız gerektiğini bilmek.

Sorularınızla birlikte ilettiğiniz talepleriniz müşterinizin en son yapmış olduğu alışveriş tecrübesi, ürün veya kişisel ilgi alanları ile ilgili olmalı. Fikirlerine değer verildiğini gören müşteri kendini iyi hissedecek hem de firma müşterinden öğrenecek.

  1. İşinizin başında olun

Çalışanların arkasına saklanma eğiliminden kaçının. Müşteriler, şikayet ve istekleri için yöneticilere ulaşma imkanları olmasını ister ve severler. Fiziki olarak mağazanızda bulunuyor olmanız, işletmenizi önemsediğiniz ve müşterilerinizin deneyimlerine önem verdiğiniz anlamına gelir. Şirketinizin günlük operasyonlarına ve süreçlerine katılmalısınız; hem çalışanlarınızın hem de müşterilerinizin iyiliği için. Gözden ırak olmanız, ilgisizlik olarak yorumlanır.

  1. Doğru insanları işe alın

Zincir mağazalarça çalışan personelin değişme oranı yüksektir. Büyük şirketler, personel işe alımı sırasında özenli davranmazsa zincir mağazaların müşteri hizmetlerinde çalışan istekli bir personel bulmak zorlaşır. Personel sürekli değiştiği için çalışanların ürün ve hizmetleri çok iyi tanıması da beklenemez. Küçük işletme ise bu konuda bir fark yaratabilir ve personelini seçerken özenli davranabilir. Ürün ve hizmetlerinizi gerçekten sunabilen insanları seçin.

Şirketinizle temasa geçen bir kişi, çalışanlarınızın ürünlere, hizmetlere ve ilişkilere özen gösterdiğini görmeliler. Tek bir kişinin kötü davranışı, tüm şirketin itibarını etkiler. Çalışanlarınıza iyi maaşlar verin ve onlara saygı gösterin ki onlar da size ve işletmenizi başarıya taşısınlar. Çalışanlarınıza, müşterilerinize gösterdiğiniz özeni gösterin, onlara ihtiyacınız var; özellikle de hizmetlerine. Mutlu personel, mutlu müşteriler yaratır.

  1. Web’de var olun

Büyük şirketler uzun zamandır web’deki varlıklarına yatırım yapıyorlar. Bugünün perakende dünyasında küçük işletmeler de web’de olmak zorundalar.

Internet büyük firmalar kadar küçük firmaların da kendini var edebileceği bir alandır. Birkaç basit uygulama ile internette etkin hale gelmek mümkün. Profesyonelce hazırlanan bir websitesi yoluyla, tüketicilere ulaşmak kolaydır. Mümkün olduğu kadar çok kişiye en kısa zamanda ulaşabilmek için bir websitesinin sahip olması gereken çeşitli özellikler vardır. Öncelikli olarak mesajın ve hedefin iyi belirlenmiş ve ifade edilmiş olması gerekir. Site içinde kullanıcıların taleplerine cevap verebilecek kullanışlı bilgiler, örneğin sık sorulan sorular gibi bölümler olmalıdır. İşlevsel kullanıma yönelik olarak tasarlanan bir internet sitesi ziyaretçileri yormaz. Yerel firmalara da ait olsa, internet sitelerinde mutlaka kaliteli görseller kullanılması gerekir. Üstelik iyi tasarlanmış bir web sitesi sadece başlangıçta değil, pazarlamanın sonraki büyüyen aşamalarında da firmaların sahip olduğu önemli değerlerden biridir.

  1. Hatalarınızı hemen telafi edin

Tüm müşterileriniz işletmenizden mutlu ayrılmalı.  Siz veya çalışanınız bir hata yapsa bile yine de müşteri ayrılmadan önce hata düzeltilmeli ve müşteri tatmin edilmeli.

Bir çok tüketici sadece şikayetlerini sunabilecekleri bir kişiyi görmek ister,  o kadar. Müşterinizi sabırla dinleyin ve samimiyetle özür dileyin.

Küçük işletmeler  sundukları “değerlerle” kazanacaklar. Müşterilerinize ve çalışanlarınıza, size davranılmasını istediğiniz gibi davranın ve tedarikçilerinizle ilişkilerinizi iyi tutun. Mutlu çalışanlar beklentinizin ötesinde müşteri hizmeti sunmaya gayret edecekler.

Filed in: Makaleler, Sektörler Tags: ,

Şunlara Göz Atın

CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var? CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var?
ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı
Neden Şirketlerin Müşteri İlişkileri Yönetimine İhtiyacı Vardır Neden Şirketlerin Müşteri İlişkileri Yönetimine İhtiyacı Vardır
Mobil CRM için ERP’de mobil uygulama fonksiyonalitesinin önemi Mobil CRM için ERP’de mobil uygulama fonksiyonalitesinin önemi
CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın bu seferki durağı INSPARK Intelligent Business Solutions oldu. Dünya çapında lider CRM çözümü Salesforce.com ile ilgili… Read more »

Leave a Reply

Submit Comment
© 2017 CRM HABER – CRM Haberleri Portalı. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.

ERP | ERP Nedir | ERP Seçimi | CRM | CRM Nedir | CRM Seçimi | SAP Programı | SAP Nedir | SAP kursu

Advertorial: Login CRM ile şirketinizi ve müşterilerinizi bir adım öteye taşıyın.
Managed by ERP HABER