CRM’siz ERP Olur mu?

ERP’nin tarihçesine bakarsak yaklaşık 50 senelik bir süreçten söz edebiliriz. Bu süreç içerisinde ERP’nin kapsamı her geçen gün biraz daha değişiyor, genişliyor. Geçmişte ERP kapsamında yer almayan en önemli uygulamalardan biri CRM idi. Bunun nedeni CRM’in işletmelerin iş süreçleri arasında önemli bir yere sahip olduğuna olan inancın yetersizliğiydi. ERP kavramıyla geç tanışmış bir ülke olarak, CRM’in önemini yeni kavramış olmamız çok normal.

Bilindiği üzere literatürde, Customer Reletionship Management (CRM) olarak geçen sistemler işletmelerin satış öncesi ve satış sonrası sürecini, Enterprise Resource Planning (ERP) ise satış sürecini oluşturan kaynakları ve sürecin başlamasıyla gelişen tüm operasyonları kapsamakta.

CRM yani en bilindik adıyla Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni, müşteriye ait tüm bilgi ve operasyonların kayıt altına alındığı kapsamlı bir uygulama olarak düşünebiliriz. Satış öncesi uygulamalar potansiyel müşterileri, satış sonrasındakilerin ise mevcut müşterileri kapsadığını biliyoruz.

İşte CRM’in işi de bu iki farklı süreci birleştirmek, potansiyel müşterileri gerçek müşteriye dönüştürmek ya da gerçek müşterileri, içerisindeki özel sadakat uygulamalarına sahip zengin iletişim araçlarıyla sadık müşteriler haline getirmek.

CRM uygulamaları, müşteriyle ilk tanışmadan, teklif verme sürecine kadar devam eden uzun bir süreç. Müşteriden siparişin alınıp, operasyonun başlaması CRM’in değil ERP’nin konusudur. Fakat elinizde bir ERP ya da ERP ile entegre çalışan bir CRM sistemi olmadan daha önceki satış faaliyetlerinin nasıl sonlandığını görmek oldukça zordur. Zira sipariş, üretim, fatura ve tahsilat uygulamalarına ulaşmak için ERP’den veri çekmek gerekir. Bu durumda ERP ve CRM uygulamalarına ait süreçlerden konsolide bir rapor üretmek pek mümkün olmayacağı gibi ekstra uygulamalarla rapor geliştirmek ihtiyacı da doğacaktır.

En basit örnekle CRM’den yoksun bir ERP üzerinde, bir müşteri temsilcisinin ne kadar ziyaret gerçekleştirdiğini, bu ziyaretlerin kaçının teklife, kaçının satışa dönüştüğünü ve satışların tahsilat durumlarını, hatta bir sonraki süreçte bu müşteriden ne kadar iade ya da servis talebi geldiğini içeren bir rapor elde etmek istendiğinde hem daha fazla iş gücü hem de daha fazla para harcamak zorunda kalabiliriz. Özellikle mevcut CRM sistemleri içerisinde kota planlama, hedef verme uygulamalarının da olduğunu düşünürsek; temsilci satışı, hatta satışın tahsilatı üzerinden prim ödenmesi söz konusu olduğunda bu çalışmayı yapabilmek ciddi bir iş yükü oluşturacaktır. Çünkü tahsilat bilgileri ERP’nin konusu olduğundan bu bilgilere CRM içerisinden ulaşılamamaktadır.

Entegrasyon zor ve maliyetli

erp-crm-entegrasyon-erphaberCRM ve ERP Entegrasyon teknolojileri zor ve maliyetlidir. Çoğu zaman bu uygulamalar arasındaki entegrasyon boyutu, müşteri kayıt ya da kayıt bilgisinde güncellemenin ötesine gidememektedir.

Bu kısıt yine istenilen bilgi akışını sağlayamamakta, iki sistem arasında gidip gelmeye yol açmaktadır. Dolayısıyla aynı müşteriye ait bir bilgiye ulaşmak için müşteri bilgileri olan görüşme, fırsat, teklif gibi kayıtlar için CRM’e, sipariş, üretim, fatura ve tahsilat için ERP’ye ihtiyaç duyulacaktır. Bu durum iki sistem kullanıcısını da zora sokmaktadır.

CRM’nin sağladığı mevcut müşteri geçmiş kayıtları ya da ajanda, ziyaret, etkileşim, fırsat, analiz, teklif gibi önemli müşteri bilgilerine ERP sistemiyle ulaşılamayacağından dolayı müşterilere sadakat uygulaması yapamayacak, müşteri anketleri oluşturamayacak ya da onlara toplu mail gibi gönderimler yapılamayacaktır. Ayrıca satış sonrası servis, şikayet, öneri gibi abonelik işlemleri de yine müşteri kartı içerisinden değil, farklı uygulamalarla çözülmeye çalışılacaktır.

Aslında işletmeler, sadece müşteri ihtiyaçları noktasında klasik uygulamalarla değil, CRM’nin zengin fonksiyonlarıyla farklı zamanlarda çeşitli sadakat uygulamaları gerçekleştirebilir. Bu aksiyonları arttırarak beklenmeyen bir anda müşterilerle paylaşmanız, müşterinizin size olan güven ve sadakatini arttıracaktır.

Peki Uygun Model Ne?

Entegrasyon gerektirmeyen ERP sistemleri. Yani ERP ve CRM uygulamalarını bir arada barındıran ve konsolide çalışan tek bir ERP modeli. ERP ile entegre CRM uygulamasına sahip yazılımlar üzerinden, müşterinin iletişim, notlar, etkileşimler, kampanyalar, yazışmalar, toplantılar, fırsatlar, teklifler, siparişler, faturalar, abonelikler, servisler, garantiler, sözleşmeler, şikayet ve öneriler, tahsilat ve bakiye bilgilerinin tümüne tek ekrandan ulaşmak mümkün.

Tüm bu uygulama bir de web tabanlı olursa dünyanın her yerinden bilgiye ulaşmak son derece kolay olacağı ve bu sistemin firmanızı son teknoloji ve konsolide bilgi anlayışıyla geleceğe taşıyacağı aşikar.

Kaynak: Bu yazı Workcube A.Ş. yönetici ve danışmanlarının araştırma, deneyim ve öngörülerine dayanarak yazdıkları ve derledikleri bilgilerden oluşmaktadır.

Filed in: Ana Başlıklar, Enterprise CRM, ERP Integration, Haberler, Makaleler, Sektörler Tags: , ,

Şunlara Göz Atın

CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var? CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var?
ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı
2017 İçin 3 CRM Tahmini 2017 İçin 3 CRM Tahmini
CRM Altyapısına Sahip Bir ERP Sistemine Sahip Olmanın Faydaları CRM Altyapısına Sahip Bir ERP Sistemine Sahip Olmanın Faydaları
CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın bu seferki durağı INSPARK Intelligent Business Solutions oldu. Dünya çapında lider CRM çözümü Salesforce.com ile ilgili… Read more »

Leave a Reply

Submit Comment
© 2017 CRM HABER – CRM Haberleri Portalı. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.

ERP | ERP Nedir | ERP Seçimi | CRM | CRM Nedir | CRM Seçimi | SAP Programı | SAP Nedir | SAP kursu

Advertorial: Login CRM ile şirketinizi ve müşterilerinizi bir adım öteye taşıyın.
Managed by ERP HABER