CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM ile ilgili sorularımızı Zoho Türkiye Yetkili Temsilcisi Cloudyflex’in kurucusu Haluk Çavuşoğlu yanıtladı.

Haluk Çavuşoğlu Zoho

CRM HABER: Bize Cloudyflex’den biraz bahseder misiniz?

Haluk Çavuşoğlu: Cloudyflex, KOBİ’leri esnek, güçlü ve ekonomik bulut tabanlı iş uygulamaları ile tanıştırmak ve rekabet güçlerini arttırmak amacıyla kurulmuş bir bilişim firmasıdır.

CRM HABER: Zoho CRM hakkında bilgi verebilir misiniz?

Haluk Çavuşoğlu: Zoho, dünya çapında milyonlarca müşterisi olan ve bulut tabanlı uygulama çözümleri üreten bir firmadır. Zoho bugüne kadar 25’in üzerinde uygulamayı müşterilerinin kullanımına sunmuştur. Zoho CRM bu çözümlerden en popüleridir. Zoho CRM çözümünde modern bir kurumun gereksinimi olan müşteri yönetimi, satış gücü yönetimi, toplu e-posta gibi süreçlerin yanısıra teklif yönetimi, satış sonrası servis, pazarlama ve kampanya yönetimi gibi iş uygulamaları biribirleriyle bütünleşik olarak çalışmaktadır.

KOBİ’ler son derece ekonomik bütçeler ile herhangi bir yatırıma girmeden Zoho çözümleri ile müşterileri ile ilgili her türlü satış, pazarlama ve satış sonrası servis sürecini yönetebilmekte, teklif otomasyonu ile tekliflerini bir tıklama ile otomatik olarak yaratarak müşterilerine gönderebilmekteler.

CRM HABER: Zoho CRM’in yazılım dili ve mimarisi hakkında bilgi verebilir misiniz?

Haluk Çavuşoğlu: Zoho CRM, Zoho’nun on yılları bulan çalışmaları doğrultusunda geliştirdiği özel bulut platformunda milyonlarca kullanıcı tarafından online kullanılmaktadır. Zoho çözümü geleneksel veritabanı altyapılarında değil, milyonlarca kişinin aynı anda kullanabileceği optimize edilmiş bir platformda sunulmaktadır. Zoho dünyasında, kullanılan yazılım dilinin veya veritabanının ne olduğu önemini yitirmektedir. Zoho sistemi, yüzlerce dış sistemle entegre çalışabilmekte ve Zoho’daki veriye çok çeşitli yöntemlerle ulaşılabilmektedir.

CRM HABER: Zoho uygulamalarının fark yaratan özellikleri nelerdir?

Haluk Çavuşoğlu: Zoho’nun en önemli özelliği Zoho’nun ilk kuruluş felsefesinden gelen “Firma ve Müşteri Dostu” diye adlandırdığımız yaklaşımıdır. Zoho, çözümlerinin tümünü

firmaların kolaylıkla kullanmaya başlayabilmesi için öncelikle ücretsiz olarak firmalara sunmaktadır. Bu sayede firmalar çözümleri tam anlamıyla deneyebilmekte, test edebilmekte ve fayda sağlayıp sağlayamayacaklarını görebilmektedirler. Örneğin Zoho CRM’in ücretsiz sürümünü 10 kullanıcıya kadar sonsuza kadar ücretsiz kullanabilir ve Zoho’nun pazarlama otomasyonu, canlı ziyaretçi takibi, satış sonrası servis gibi çözümleri ile entegre olarak kullanabilirsiniz.

Zoho’nun diğer önemli avantajlarını sıralarsak “Kolay Kullanım”, “Her firmanın ihtiyacına kolay uyarlanabilme”, “Yalın ve Hızlı Kullanıcı Arayüzü” ve “Uygun Fiyat” olarak özetleyebiliriz. Bütün bu heyecan verici özellikler firmaların Zoho çözümlerine hızla adapte olabilmelerine imkan vermektedir. Bu özelliklerden bizce en önemlisi Zoho’nun ihtiyaçlara kolay uyarlanabilmesidir. Bu sayede firmalar Zoho’yu kendi kaynakları ile özelleştirilebilecekleri gibi arzu ettikleri takdirde Cloudyflex gibi çözüm ortaklarından veya dünyadaki Zoho partner ekosisteminden hizmet alabilmektedirler.

CRM HABER: Sektörel çözümleriniz var mı?

Haluk Çavuşoğlu: Sektörel çözümlerimiz bulunmamakta. Zoho, esnek yapısı ile her türlü sektörel ihtiyacı rahatlıkla karşılayabilmektedir. Müşterilerimiz arasında Finans, Sigorta, Sağlık, Ticaret, Endüstri, Gayrimenkul, Profesyonel Hizmetler ve diğer bir çok sektörden kurumlar bulunmakta. Bütün bu kurumlar Zoho’yu kendi iş yapış şekillerine özelleştirerek kullanabilmekteler.

CRM HABER: Bir CRM uygulamasının esnek olması Zoho için ne ifade eder?

Haluk Çavuşoğlu: Bir CRM uygulamasının esnek olması demek uygulamayı kullanacak olan firmanın özel ihtiyaçlarına uyum sağlayabilmesi demektir. Firma işi ile ilgili, sektörü ile ilgili, iş süreçleri ile ilgili her türlü gereksinimini CRM sistemine adapte edebilmelidir. Firmaların en büyük rekabet avantajları genellikle kendilerine has iş yapış şekilleri ve iş süreçleridir. Zoho CRM’in güçlü ve esnek altyapısı ile sistem içerisindeki modüller özelleştirilebilmekte, iş sürecine uygun iş akışları ve bilgilendirmeler ile firmanın iş süreçleri kesintisiz olarak CRM’e aktarılabilmektedir.

CRM HABER: Hizmet satışı yapan orta ölçekli bir firmanın Zoho CRM alması durumunda, lisans ve projenin canlıya geçiş dönemine kadarki (Özel geliştirmeler hariç) danışmanlık ücretlerini de içine katarsak ortalama ne kadarlık bir bütçe ayırması gerekiyor?

Haluk Çavuşoğlu: Bir Zoho CRM projesindeki maliyet 3 unsurdan oluşmaktadır : Kiralama maliyeti, projelendirme/kurulum bedeli ve bakım/destek bedeli.

Zoho CRM’deki lisans maliyetleri CRM içerisinde devreye alınacak olan fonksiyon/yeteneklere göre değişiklik göstermektedir. Temel Satış Gücü Yönetimi gerçekleştirmek ve müşteri bilgilerini takip etmek isteyen bir firma Zoho CRM’in Ücretsiz versiyonu ile bile başlayabilir. Bu sayede 100,000 kayda kadar sonsuza kadar ücretsiz olarak sistemi kullanabilir. Daha sonra Standart lisansa geçildiğinde kullanıcı başına aylık 15$‘lık bir ödeme yeterli olmaktadır. Ürün Yönetimi, Teklif/Sipariş Yönetimi gibi daha detaylı özellikler kullanılmak istenirse kullanıcı başına maliyet 25$ seviyesinde olmaktadır.

Projelendirme bedeli ihtiyaca göre çeşitlilik göstermektedir. 1 günde canlıya geçtiğimiz projeler olduğu gibi 1.5 – 2 ay süren projeler de olabilmektedir. Maliyetler de bu doğrultuda 4-5000 TL seviyesinden 25-30,000 TL’ye kadar değişebilmektedir.

CRM HABER: Bir kaç yıl öncesine kadar CRM, ERP’nin bir modülü olarak görülüyordu. Bugün ise bu algı büyük ölçüde değişti. Türkiye’deki CRM sektörünün gidişatı hakkında neler düşünüyorsunuz?

Haluk Çavuşoğlu: Üretim-odaklı firmalar kurumsal kaynak planlama konusunda ERP yazılımları için yatırımlarını hızlandırdılar veya tamamladılar. Bugün ise artık müşteri-odaklı firmalar müşterilerine kesintisiz hizmet sunabilmek için yarışıyorlar. Firmalar, mevcut müşterilerini kaybetmeyi artık göze alamıyorlar. Mevcut müşterilerine kusursuz bir hizmet sunmanın yanısıra müşteri adayları ile yakalabilecekleri iş fırsatlarını da kaçırmak istemiyorlar. CRM uygulaması işte bu yüzden çok kritik bir önem taşıyor. Müşteri ile tüm iletişim ve etkileşimin firmadaki ilgili kişilerin erişebileceği bir alanda olması, bilgi kaybını önlenmesi, çalışanlar arasında kollaborasyonun sağlanması, pazarlama ve satış süreçlerinde standard prosedürlerin oluşması için CRM’e yatırımlar arttırıldı.

CRM yazılım ve uygulama sağlayıcıları aynı ERP sektöründe olduğu gibi müşterilerine süreç yönetimi konusunda danışmanlık veriyor olacaklar ve sektöre tecrübe ve birikimleri ile rakipleri ile yarışıyor olacaklar.

CRM HABER: Bir firma neden CRM kullanmalıdır?

Haluk Çavuşoğlu: Bir firmanın CRM’e ihityacı olup olmadığını anlaması için kendisine şu 3 soruyu sorması gerekiyor:

1- Müşteri bilgileri ve müşteri ile yapılan yazışmalar, satış çalışanının eposta hesabında mı yoksa firmada pazarlama ve satış departmanının yöneticileri tarafından erişilebilir bir alanda mı? Bu bilgiler, kişilerin egemenliğinde mi yoksa bir sistemde sınıflandırılmış bir şekilde saklanmakta?
2- Yazılı veya dijital pazarlama kampanyaları sonucunda kazanılan müşteri adayları verimli bir şekilde iş fırsatına dönüştürülüyor mu? Sürecin hangi aşamasında neler oluyor ve nasıl yönetiliyor?
3- En karlı müşterinizi biliyor ve tanıyor musunuz? Müşteriye özel iletişim kanallarının kontrolünü nasıl sağlıyorsunuz?

Firmalar bu 3 basit soruya cevap vererek müşteri ilişkilerini sistematik bir şekilde yönetip yönetmedikleri konusunda hızla bir karara ulaşabilirler.

CRM HABER: Sizce bir CRM yazılımına karar vermeden önce firmaların değerlendirmesi ve araştırması gereken en önemli 3 konu nedir?

Haluk Çavuşoğlu: CRM, müşteri ilişkileri yönetimi, aslında şirket kültürünün bir parçası olmalı ve teknoloji ile desteklenmelidir. CRM uygulaması seçilirken altyapı ve mimarisi incelenmeli, yazılım dili geliştirme yapmaya açık olmalı, Türkiye’de danışmanlık ve yazılım geliştirme desteği veren bir partner var mı kontrol edilmelidir. Günümüzde „sosyal“ olmak, CRM uygulamalarından beklentiler listenin ilk sıralarında yer alıyor. CRM uygulamasının diğer başka yazılımlar ile entegre edilebilmesi ve sosyal medya platformları ile uyum içinde çalışması da önem taşıyor.
Yazılım seçimi yapıldıktan sonra ise uygulama implementasyonu sırasında şirket çalışanları mutlaka sürece dahil edilmelidir ve iş akışları oluştururken beklentileri dinlenmeli ve değerlendirilmelidir.

CRM HABER: Son olarak CRM Seçimi yapacak firmalara Zoho CRM‘in doğru bir seçim olduğunu nasıl anlatırsınız?

Haluk Çavuşoğlu: Öncelikle biz yeni nesil ve global bir yazılım sunuyoruz. Vizyonu geniş, hedefi büyümek olan ve müşteri odaklı düşünen bir firma için zaten seçebileceği çok az ürün var. Zoho CRM fonsiyonel gücü, teknolojik öncülüğü ve kapsamı ile şirketlerin büyüme yolundaki en büyük yardımcısıdır. Ancak daha da önemlisi beklentileri yüksek olan ve uygun maliyette, kısa sürede CRM çözümüne sahip olmak isteyen bir firma için piyasadaki en iyi alternatif Zoho CRM‘dir.

Filed in: Ana Başlıklar, Cloudyflex, CRM Seçimi Dosyası

Şunlara Göz Atın:

Zoho, Yeni Bütünleşik İş Yönetimi Çözümü, Zoho One’ı Duyurdu Zoho, Yeni Bütünleşik İş Yönetimi Çözümü, Zoho One’ı Duyurdu
CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var? CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var?
ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı
CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri
CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın bu seferki durağı INSPARK Intelligent Business Solutions oldu. Dünya çapında lider CRM çözümü Salesforce.com ile ilgili… Read more »

Leave a Reply

Submit Comment
© 2017 CRM HABER – CRM Haberleri Portalı. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.

ERP | ERP Nedir | ERP Seçimi | CRM | CRM Nedir | CRM Seçimi | SAP Programı | SAP Nedir | SAP kursu

Advertorial: Login CRM ile şirketinizi ve müşterilerinizi bir adım öteye taşıyın.
Managed by ERP HABER