CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile ilgili sorularımızı Microsoft Dynamics CRM Kanal Satış Müdürü Emre Teker yanıtladı.

microsoft dynamics crm

CRM HABER: Bize Microsoft’un Türkiye yapılanmasından biraz bahseder misiniz?

Emre Teker : Microsoft bir üretkenlik ve platform şirketi olarak, bireyler için daha çok teknoloji kullanım ortamı yaratmayı, üretkenlik ve iş süreçlerini yeniden keşfetmeyi ve akıllı bulut inşa etmeyi hedeflemektedir. Microsoft Türkiye ’de 20 yılı aşkın süredir ürün ve hizmeteri ile bireysel ve kurumsal müşterilerine daha fazlasını başarmaları için destek sağlamaktadır.

CRM HABER: Microsoft Dynamics CRM  uygulaması hakkında bilgi verebilir misiniz?

Emre Teker: Microsoft Dynamics CRM, tüm satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri aktivitelerinizi takip edebileceğiniz bulut üzerinden de kullanılabilen bir iş çözümüdür. Her cihazdan erişebileceğiniz Dynamics CRM ile satış gücü otomasyonu, saha satış, bayi yönetimi, pazarlama – kampanya yönetimi, sadakat yönetimi, call center entegrasyonu, sosyal mecra takibi ve satış sonrası müşteri hizmetleri gibi süreçlerinizi yürütürsünüz.

Dynamics CRM Online her yerde, her türde cihazda bulut üzerinden çalışır. Donanım maliyeti olmadan, kiralama seçeneğiyle ve uygun fiyatlarla uçtan uca CRM çözümüne sahip olmanızı sağlar. Ayrıca ofis uygulamarınızla da tamamen entegre bir şekilde çalışır.

CRM HABER: Dynamics  CRM ’in yazılım dili ve mimarisi hakkında bilgi verebilir misiniz?

Emre Teker: Yeşil bilgisayar ekranlarından PC’lere geçişi “Herkese bir bilgisayar” fikriyle yola çıkan Microsoft başlattı. Bugün üçüncü dalga bilişim teknolojilerinden bahsedilirken, Microsoft teknolojileri “Her ihtiyacı kapsayan bilişim platformu” amacıyla yola çıktı. Bu platform sadece Microsoft ürünleri ile oluşturulmuyor. Tüm teknoloji sağlayıcıların kolaylıkla entegre olabileceği bir yapı sunuluyor.

Microsoft Dynamics CRM bu platform üzerinde açık bir yapı ile tüm bilişim altyapınıza uyum sağlayacak şekilde oluşturulmuş. Bu sayede Microsoft Dynamics CRM, şirketlerin kurumsal hafızasını oluşturarak, diğer tüm yazılımlar ile bilgi paylaşan, geleceğin bilişim mimarisini bugün size sunan mimariye sahiptir.

CRM HABER: Dynamics CRM uygulamalarının fark yaratan özellikleri nelerdir?

Emre Teker: Microsoft Dynamics CRM Türkiye’de kullanıcı sayısı ve hayata geçen +500 projeyle Pazar lideri konumundadır. 360 derece müşteri takibi, direk ve indirek (B2B, B2C)satış yönetimi, mobil cihazlardaki çözümleri, sosyal mecra takibi, çoklu kanal ( Self-servis hizmetleri, anında mesajlaşma, sosyal mecralar üzerinde servis hizmetleri vb.) gibi bir çok temel ve yenilikçi CRM yaklaşımını kapsar. Office 365 ve CRM Online entegrasyonu sayesinde benzersiz bir Müşteri Deneyimi oluşturmanızı sağlar. Türkiye’deki en geniş uzman iş ortağı ağının desteğini arkasına alarak, Microsoft Dynamics CRM proje yaptığı müşterileriyle birlikte gelişmeye, yenilenmeye ve kazandırmaya devam ediyor.

microsoft dynamics crm ekran türkiye

CRM HABER: Sektörel çözümleriniz var mı?

Emre Teker: Özellikle CRM Online uygulamasının en büyük avantajlarından biri sektörel çözümler oluşturarak daha hızlı ve daha düşük bütçeli projeler gerçekleştirmesidir. Microsoft kendi kaynakları ve Türkiye’deki iş ortakları sayesinde birçok sektörel çözüm üretir. Sektörel çözümlerin yanısıra, yatay çözümler ( mobil saha satış, SMS/email pazarlama, saha servis vb) tüm sektörlerde kullanılabilecek şablonlar şeklinde, Microsoft tarafından ücretsiz olarak sunulur. Perakende, insan kaynakları, inşaat, finans, eğitim, devlet kurumları  (vatandaşlık hizmetleri, belediyecilik vb.) , turizm, sağlık, üretim, hukuk gibi sektörel çözümler kullanıma hazırdır.

CRM HABER: Bir CRM uygulamasının esnek olması Microsoft Dynamics CRM için ne ifade eder?

Emre Teker: CRM uygulamaları şirketlerin müşterine ulaşmasını sağlayan çekirdek bir çözüm haline gelmiştir. Microsoft Dynamics CRM esnek altyapısı sayesinde, bulutta ve yerinde kurulum ile gerçekleştirilen tüm çözümlerde, diğer yazılımlarınız ile çok kolay entegre edilebilir. Ayrıca esnek yapısı sayesinde ön yüzlerin değiştirilmesi, ihtiyaç duyulan bilgi alanlarının eklenmesi gibi ihtiyaçlar kolaylıkla karşılanmaktadır. Dynamics CRM esnekliği sayesinde iş süreçleriniz ile tamamen uyum içerisinde çalışır.

CRM HABER: Hizmet satışı yapan orta ölçekli bir firmanın Dynamics CRM alması durumunda, lisans ve projenin canlıya geçiş dönemine kadarki (özel geliştirmeler hariç) danışmanlık ücretlerini de içine katarsak ortalama ne kadarlık bir bütçe ayırması gerekiyor?

Emre Teker : Microsoft Dynamics CRM aylık veya yıllık kiralama ya da satın alma opsiyonlarıyla sunulmaktadır. Güncel fiyatlarımıza web sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Dynamics CRM Online (Bulutta CRM) çözümümüz donanım ve yazılımı içeren, kullanıma hazır bir platform sunar. Ücretsiz sunulan çözüm şablonlarımızı da kullanarak, hızlı ve düşük bütçeyle CRM sahibi olabilirsiniz.

CRM ihtiyaçlarınız zaman içerisinde artarsa ya da çok daha kompleks bir kurulum ile başlamak isterseniz, iş ortaklarımız size özel proje tasarımları gerçekleştirir. Bu proje tasarımlarında Dynamics CRM lisans/abonelik ve danışmanlık maliyet kalemleri yer alır. Bu maliyetler her ihtiyaç için farklılık göstermektedir.  

CRM HABER: CRM kurulum ve danışmanlık destek süreleçleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Emre Teker: Bulut Bilişim sayesinde standart kurulum ve destek hizmetini abonelik bedeli ile sunmaktayız. Hazır çalışan bir sistem ile hemen başlamak mümkün. Özellikle bulut CRM projelerinde fazlandırma yöntemi ile standard süreçleri kullanarak başlamayı ve ileriye dönük planlar ile basamaklı bir geçiş sürecini önermekteyiz. Microsoft Dynamics CRM danışmanlık hizmetleri, CRM uzmanlığına sahip sertifikalı iş ortaklarımız tarafından sunulur. CRM iş ortaklarımızın size özel yapacağı analiz sonrasında kurulum ve danışmanlık süreçleri belirlenir.

microsoft dynamics crm türkiye müşteri ilişkileri yönetimi

CRM HABER: Türkiye’deki CRM sektörünün gidişatı hakkında neler düşünüyorsunuz?

Emre Teker: Tüm dünyada, ürün ya da hizmetiniz için oluşturduğunuz memnnuniyet odaklı yaklaşım, CRM’e bakış açısını değiştiriyor. Artık iş ortaklarınız, son kullanıcılarınız ve çalışanlarınız  bu memnuniyetin bir parçası olmak zorunda. Üretimden satışa, pazarlamadan satış sonrası hizmetlere kadar hitap ettiğiniz herkes CRM sisteminizi oluşturuyor. Mobil cihazlar, sosyal mecradaki varlığınız gibi konular tüm CRM kulalnıcılarıiçin çok hızlı bir değişim yarattı. CRM yatırımı yapan firmaların şu an ve gelecekte bu değişimi gerçekleştirebilecekleri bir ürün seçmeleri de çok önem kazandı. Bir sonraki adım CRM üzerinden sadece insanlarla değil Internet üzerinden kontrol edilen cihazlarla hizmet vermektir. Microsoft toplam çözüm ailesi ve  diğer sistemlerle entegrasyon kabiliyetleri sayesinde size uygun platform sağlayabilecek ender bilişim firmaları arasındadır.

CRM HABER: Türkiye CRM pazarındaki rekabet hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Emre Teker : Pazardaki CRM rekabeti, başarısız projeler yaratanlarla, katma değer sunanlar arasındadır. CRM projeleri şirketlerin kurumsallaşmasında ve bir sonraki adıma geçmesinde çok etkilidir. Yetersiz ürün ve danışmanlık hizmetleri sonucu oluşan kötü deneyimler CRM ürünleri hakkında olumsuz bir algı oluşturuyor. Yetersiz iş ortağı ekosistemi, modern CRM görüşü olmayan ürünler, bulut bilişim ve mobil dünyasına yabancı firmalar, dijital dünyaya hatalı bakış açısı, ERP’den türetilen CRM çözümleri, iş ortaklarına gerekli desteği sağlamayan CRM çözüm üreticileri haksız rekabeti oluşturuyor. Bu nedenle Dynamics CRM, Türkiye’de Pazar lideri ve geniş bir yelpazedeki kuruluşlar tarafından tercih ediliyor.

CRM HABER: Bir firma neden CRM kullanmalıdır?

Emre Teker: Her büyüklükteki kuruluşun hizmet ve ürünü için, satış, pazarlama ve satış sonrası destek faaliyetleri gerçekleştirmesi gereklidir. Dolayısıyla CRM, insan ilişkileri yöneten tüm firmaların ihtiyaç duyduğu çözümdür.

Satış ve Pazarlama araçlarını, değişen dijital dünya ile büyük bütçeleriniz olmasa da etkili kullanabilirsiniz. Artık hızlı balığın yavaş balığı yuttuğu iş dünyasında, büyük olmak değil kurumsal hafıza oluşturup, hızlı ve doğru karar verebilmek kritik. CRM satış, pazarlama ve servis konularında bu kararları verebilmeniz için, bilgi toplamanızı ve doğru raporlamınızı sağlar.

Dynamics CRM, büyümezsek yok oluruz diyen tüm kuruluşlar tarafından kullanılmalıdır.

CRM HABER: Sizce bir CRM yazılımına karar vermeden önce firmaların değerlendirmesi ve araştırması gereken en önemli 3 konu nedir?

Emre Teker: CRM çözümü satın almaya karar vermeden önce aşağıdaki öne çıkan konuların değerlendirilmesi firmalar için yararlı olacaktır;

  • Sunulan çözümün altyapısı ve uyumluluğu: Şirketler güçlü bir altyapıya sahip olmayan, sistem ve veri güvenliği konusunda gerekli sertifikasyonları bulunmayan, bulutta kurulum seçeneği sunamayan CRM çözümlerini tercih ettikleri takdirde kısa veya uzun vadede problemlerle karşılaşabilirler. Aynı şekilde, tercih edilen CRM çözümü şirket içinde kullanılan diğer yazılımlarla uyumlu bir biçimde çalışmıyorsa ve bu yüzden çalışanlara ek bir iş yükü oluşturuyorsa işletmeye çözüm sağlamanın yanı sıra problemlere sebep olacaktır.
  • Çözümü Destekleyen İş Ortağı Ağının Genişliği: CRM yatırımı yapacak işletmeler için ürünün özellikleri ve ürünü sunan teknoloji sağlayıcısı kadar projeyi hayata geçirecek danışmanlar ve bu danışman/teknik personel ağının genişliği de önemlidir. Daha fazla tenik personel bulunması ve kurulum yapabilecek iş ortağı sayısının fazla olması, CRM çözümü için daha iyi destek daha fazla opsiyon daha uygun fiyatlamalar anlamına gelir. Proje hayata geçirilirken veya çok daha sonrasında doğabilecek yeni ihtiyaçların başka bir iş ortağı tarafından karşılanması bakımından da bu konu önemlidir.
  • Çözümünün Ar-Ge Desteği ve Vizyonu : CRM yatırımı yaparken işletmelerin düştüğü yanılgıların başında mevcut ihtiyaçlara fazlasıyla odaklanmak ve yakın geleceği görememek geliyor. Sadece günlük ihtiyaçları karşılamaya yönelik atılacak adımlar kısa vadede büyük verimsizliklere yol açabiliyor. Bundan dolayıdır ki işletmeler CRM yatırımı yaparken tercih edeceği ürünün Ar-Ge desteğini ve gelecek sürümlere yönelik vizyonunu da göz önünde bulundurmalıdır. Bu çözümün kısa vadede doğabilecek ihtiyaçlarına esnekliğini ölçmeli ve yeni CRM trendlerini kolayca yakalayabileceğinden emin olmalıdır.

CRM HABER: Son olarak CRM seçimi yapacak firmalara Dynamics CRM‘in doğru bir seçim olduğunu nasıl anlatırsınız?

Emre Teker: Microsoft, CRM konusunda, dünya çapındaki bilgi birikimini Dynamics CRM ürünü ile her büyüklükteki kuruluşa sunabiliyor. CRM yazılımı seçecek şirketler uzun sürecek bir iş ortaklığının ilk adımını atıyorlar. Microsoft Dynamics çok uzun süredir CRM pazarında hizmet veriyor ve tüm yeniliklere öncülük yaparak hizmet vermeye devam edecek.  Stratejik bir seçimde, uzun süre birlikte ilerleyebilecekleri bir yol arkadaşı bekleyen tüm firmalar Microsoft Dynamics CRM’i mutlaka değerlendirmelidir.

Filed in: Ana Başlıklar, CRM Seçimi Dosyası, Customer Service, Enterprise CRM, Kaynaklar, Microsoft Dynamics, Mobile, On-demand CRM, On-premise CRM, Sales Automation, Sektörler, Service Automation, SMB/Mid-Market CRM Tags: , ,

Şunlara Göz Atın

CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var? CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var?
ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı
Neden Şirketlerin Müşteri İlişkileri Yönetimine İhtiyacı Vardır Neden Şirketlerin Müşteri İlişkileri Yönetimine İhtiyacı Vardır
Mobil CRM için ERP’de mobil uygulama fonksiyonalitesinin önemi Mobil CRM için ERP’de mobil uygulama fonksiyonalitesinin önemi
CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın bu seferki durağı INSPARK Intelligent Business Solutions oldu. Dünya çapında lider CRM çözümü Salesforce.com ile ilgili… Read more »

Leave a Reply

Submit Comment
© 9329 CRM HABER – CRM Haberleri Portalı. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.

ERP | ERP Nedir | ERP Seçimi | CRM | CRM Nedir | CRM Seçimi | SAP Programı | SAP Nedir | SAP kursu

Advertorial: Login CRM ile şirketinizi ve müşterilerinizi bir adım öteye taşıyın.
Managed by ERP HABER