CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var?

Microsoft, Salesforce, SAP, vb. firmalar arasındaki platform savaşları piyasadaki yenilikleri tetikliyor, ancak hedefin kendisine zarar da verebiliyor.

Microsoft, SAP, Salesforce vb. firmaların varlığı ile, günümüz piyasasında yaşanan CRM platformu savaşlarının sıradan kullanıcı açısından ne ifade ettiğini değerlendirmek akıllıca bir hareket olur. Platformlar arası bu savaşın olumlu yanları olduğu gibi olumsuz yanları da mevcut.

platform-crm-wars-600

Olumlu yanlar. Platform savaşları, şirket bakış açısından işlevsel konsolidasyon sağlaması bakımından olumlu ve oldukça akıllıca.

Örneğin SAP’nin 20 yıl önceki haline bakacak olursak, sundukları ERP platformu alanındaki tek isimdi. Gerekli iş fonksiyonelliğinin %90 kadarını tek bir platformda topladığından, ki bu da çok cazip bulunduğundan, herkes bir ERP yazılımına sahip olmak istiyordu. O günlerde öğrendiğimiz ve bugüne kadar doğruluğuna ikna olduğumuz nokta ise, bu şekilde monolitik bir dağıtımın sizi çiğ çiğ yiyeceği oldu. Bana göre de bugün şahit olduğumuz platform savaşları 20. yüzyıla ait olan bu soruna 21. yüzyılda verilmiş bir cevap niteliğinde.

Sektörde düzgün entegre edilmiş ve şirketlerin karşılaştığı birçok zorluğa ve soruna tek seferde çözüm sunan bulut teknolojilerine sahip olmak harika. Özellik savaşı ve en iyi yeni ürünü piyasaya ilk sunan olma çabaları bakımından firmaların bu şekilde başa baş mücadele ediyor olması ve birbirlerini bozgundan bozguna sürüklemeleri, aslında rakipler arasında yeniliği teşvik etmesi açısından çok sağlıklı bir şey.

Olumsuz yanlar. Dev firmalar ellerinde o kadar büyük bir güç bulunduruyor ki, örneğin Microsoft dilerse LinkedIn’i silip süpürebilir ki bana kalırsa platform savaşlarının hastalıklı bir hal almaya başladığı nokta tam da burası.

Bu şekilde küçük şirketleri silip süpürmeler daha sık yaşandıkça, biz de tüm teknoloji camiasının geçtiğimiz on yılda olduğu kadar çeşitli ve zengin olmayan bir istikamete doğru savrulmasına daha sık şahit olacağız. Bu bahsettiğim süreçte biz elinde devlere meydan okuyacak güce ve yeniliğe sahip olan birçok genç girişimci görmüştük.

Microsoft, Salesforce ve IBM’in sektörün dev isimleri olmaları ve Fortune 500’de diğer daha küçük şirketleri rahatlıkla yerinden kazıyacak güce sahip olmaları, yeniliğin ve gelişimin önüne geçecek. Bu devler birkaç milyar dolar dökerek tek hamlede pek çok fonksiyonelliğe sahip olmak istedikleri için bu durum her ne kadar anlaşılması mümkün kestirme bir yol olsa da, genel olarak bakıldığında oldukça zararlı olabilir.

Evet, fonksiyonelliği satın almak zamandan kazandırır ama aynı zamanda ihtiyacımız olan tek bir değeri öldürür: rekabetçi yenilik. Bizlerin piyasada rekabetçi yeniliğin var olmasına ve geçtiğimiz birkaç yılda sahip olduğu ivmeyle aynı şekilde devam etmesine ihtiyacı var.

Filed in: Enterprise CRM, Makaleler Tags: , , , , , , , , , , ,

Şunlara Göz Atın

ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı
CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri
CRM Neden Bütün Satıcıların İhtiyaç Duyduğu Tek E-Ticaret Aracıdır? CRM Neden Bütün Satıcıların İhtiyaç Duyduğu Tek E-Ticaret Aracıdır?
Ekonomi yeni CRM fırsatlarını yönlendiriyor; işletmeler ise onları kullanmakta zorluk çekiyor Ekonomi yeni CRM fırsatlarını yönlendiriyor; işletmeler ise onları kullanmakta zorluk çekiyor
CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın bu seferki durağı INSPARK Intelligent Business Solutions oldu. Dünya çapında lider CRM çözümü Salesforce.com ile ilgili… Read more »

© 2017 CRM HABER – CRM Haberleri Portalı. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.

ERP | ERP Nedir | ERP Seçimi | CRM | CRM Nedir | CRM Seçimi | SAP Programı | SAP Nedir | SAP kursu

Advertorial: Login CRM ile şirketinizi ve müşterilerinizi bir adım öteye taşıyın.
Managed by ERP HABER