CRM Neden Bütün Satıcıların İhtiyaç Duyduğu Tek E-Ticaret Aracıdır?

Geçen yirmi yılda, e-ticaret endüstrisi gelişti ve yıllık olarak trilyon dolarlık bir endüstri haline geldi. 90’ların sonundan beri her biri müşteriye kolaylık ve değer sunan yeni çevrimiçi hizmet sağlayıcıları, satıcıları ve pazar yerleri ortaya çıktı. Geçen yirmi yıldan edinilen veri ve analitiklere dayanarak, satıcılar artık daha etkili ve araştırılıp düşünülmüş kararlar alıyorlar.

E-Ticaret

E-ticaretteki en önemli geçişi anlarken, müşterinin yolculuğu listenin şüphesiz en üst sırasında yer almaktadır. Çevrimiçi satıcılarının artık verileri daha iyi analiz edebilecekleri, satışlarını ve pazar yeri kanallarını optimize edebilecekleri ve her bir olası müşteri için dönüşüm oranını en yüksek düzeye çıkarabilecekleri uygulama takımları ve eklentileri var. Pek çok çözümü birleştiren e-ticaret CRM’i gibi daha yeni yazılım araç setleriyle, satıcıların artık eskiden olmadığı kadar daha kuvvetli müşteri ilişkileri, analitik ve pazarlama silahları var.

İşte bu araçların internet ticareti çevresini neden sonsuza dek ve daha iyiye doğru değiştirdiğinin birkaç sebebi;

Yeni Yöntemlerle Müşteri Verilerini Kullanmak

Günümüzün e-ticaret dünyasında, satıcıların sosyal mevcudiyetiyle de bir alışveriş sepeti hizmeti tarafından barındırılan web sitelerini ve birincil satış kanallarını, eBay ve Amazon gibi pazar alanlarıyla dengelemesi gerekir. Bu dengeleme eylemi riskli olabilir çünkü bu kanallar gerçekten de birbiriyle iletişim halinde değiller.

Fakat hepsi bir arada CRM sunucularında bulunan daha yeni entegrasyonlar ve API düzenlemeleri bütün bu kanalları birbirine bağlayabilir. Ortaya çıkan sonuçlar, bütün kanallarını bağlayan, satıcılara çevrimiçi varlıkları hakkında bütün bir görünüş sunan ve davranışları, trendleri, satın alma ve iade örüntülerini daha iyi bir şekilde belirlemelerini mümkün kılan detaylı, çapraz kanallı analitiklerdir.

Erişilebilir Çapraz-Platformlu Fonksiyonellik

Erişilebilirlik ayrıca sıkıcı bir hal alabilir. Bu bir satıcının belirli bir sayıda ekip üyesine sahip olduğundan dolayı meydana gelir ve hepsi yerinde veya hareketteyken kendi ve iş yeri aygıtları tarafından erişime gereksinim duyar. Fakat yeni daha hafif müşteri uygulamaları bütün takımı tek bir şemsiye altında toplayan bir şemsiye platformunda bağlayarak bu fonksiyonelliği mümkün kılar. Sonuç uç kullanıcının internet erişimi olduğu ve gerekli aygıtta az yer kaplayan müşteri uygulamasının olduğu herhangi bir yerden diğer ekip üyeleriyle iletişim kurma ve izleme becerisiyle birlikte erişilebilirlik ve özgürlüktür.

Proje Yönetimini Yeniden Düşünmek

Proje yönetimi, e-ticaret de dâhil olmak üzere başarılı bir iş girişiminin artan bir yönüdür. Fakat birkaç yönetim sistemi dışında çoğunluk ne kullanıcılarına çapraz kanallı yayınlarla bütün kullanıcı geçmişine erişim olanağı sağlıyor ne de takvim, sohbet veya not fonksiyonelliği gibi özellikleri sunuyor. E-ticaret için daha yeni CRM ile bu özellikler birer gerçeklik halini alır ve daha iyi gelir üreten kampanyalar elde etmeye yardımcı olurken, satıcının nihai kar-zarar hanesinden faydalanan verimliliği artırmaya yardımcı olur.

Müşteri Yolculuğunu İyileştirmek

Günümüzün e-ticaret ikliminde başarılı olmak, çok fazla ileri düşüncelilik ve yaratıcılık gerektirir. Inc. Dergisinin de söylediği üzere, konu tamamen müşteri yolculuğunu takip etme ve bir şirketin markasını ve sunumlarının temelini oluşturan hatırlanmaya değer bir deneyim yaratma hakkındadır. Bu süreçle birlikte – her biri daha yeni e-ticaret CRM çözümlerinin sunduğu önemli teklifler olan analitik, ilişki modeli ve etkili proje yönetimi de beraberinde gelmektedir.

CRM sistemlerinin gelecek yıllarda alacağı daha pek çok övgü varken, elektronik ticaret çağına doğru evrimlerini görmek ilginçtir. CRM sistemleri satıcıların nihai kar-zarar hanelerini geliştirmek için kullandıkları en önemli araçlardan biri haline gelebilirler.

Filed in: Makaleler Tags: ,

Şunlara Göz Atın

CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var? CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var?
ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı
CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri
Ekonomi yeni CRM fırsatlarını yönlendiriyor; işletmeler ise onları kullanmakta zorluk çekiyor Ekonomi yeni CRM fırsatlarını yönlendiriyor; işletmeler ise onları kullanmakta zorluk çekiyor
CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın bu seferki durağı INSPARK Intelligent Business Solutions oldu. Dünya çapında lider CRM çözümü Salesforce.com ile ilgili… Read more »

© 9398 CRM HABER – CRM Haberleri Portalı. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.

ERP | ERP Nedir | ERP Seçimi | CRM | CRM Nedir | CRM Seçimi | SAP Programı | SAP Nedir | SAP kursu

Advertorial: Login CRM ile şirketinizi ve müşterilerinizi bir adım öteye taşıyın.
Managed by ERP HABER