2017’de Satış Yapmanın 7 Yolu

Zorlu bir yılı geride bırakarak 2017 yılına büyük umutlarla girerken, satış ve Müşteri yönetimi açısından oldukça verimli olan bu zaman diliminde tüm firmalar satışlarını ve marka bilinirliğini artırmak istiyor. Bunu sağlamanın en iyi yolu ise her zamanki gibi doğru bir analiz sürecinin ardından önceliklerin belirlenmesi ile birlikte yeni yıl için bir yol haritası belirlemekten geçmektedir.

satis

2017 için yol haritanızı hazırlarken işletmelerin çoğunda yapılan satışların %65’nin mevcut müşterilerden geldiğini göz ardı etmemek gerekmektedir. Potansiyel müşteriler için ise birçok yöntem vardır.

Müşterilerin tekrar sizin markanızı tercih etmesini nasıl sağlarsınız? Sorusunun yanıtı yine mevcut müşterilerinizdedir. Mevcut müşterileriniz ile iletişiminizi sağlıklı bir biçimde sürdürmenin en etkili aracı ise kuşkusuz ki e-posta’dır.

Taktik ve stratejileri incelemeden önce mevcut müşterilerinizin markanıza sağladığı avantajlara göz atalım:

  • Yeni müşteri edinme maliyetini düşürürler.
  • Sizinle çalışıyorlar çünkü size güveniyorlar.
  • Markanız hakkındaki düşüncelerini çevrelerine yayarak yeni müşteri getirirler.

Şimdi, müşterinizin kalbini kazanabileceğiniz ve işinize katkıda bulunacak 7 yönteme geçelim:

1. Özel içerikler oluşturmaya çalışın

Müşterileriniz, markanızı ve hizmetlerinizi zaten biliyor. Onlar için faydalı olacak etkileşim, onlara özel olarak hazırladığınız mesajlar veya çözümlerdir. Zamanlarına, kendi zamanınıza verdiğiniz kadar değer vermeniz ve e-posta içeriklerini mümkün olduğunca kişiye özel olarak tasarlamanız önemlidir. Müşterilerinizi farklı bakış açılarından inceleyebilir ve ihtiyaçları olabilecek çözümleri düşünerek onlara önerebilirsiniz. Örneğin daha önce sizden yazıcı olan bir müşteriye kartuşlarla ilgili bir kampanya yapabilir; veya sizden daha önce çiçek alan bir müşterinize eşinin doğum gününden önce özel bir promosyon sunabilirsiniz. Müşterilerinizin olası ihtiyaçlarını aciliyet, coğrafi konum, ek ihtiyaçlar gibi farklı kriterler bazında gruplayın. Bu gruplama e-posta içeriği hazırlarken size yardımcı olacaktır. Bir CRM çözümü kullanarak müşterilerinizi arzu ettiğiniz kriterler bazında gruplayarak takip edebilirsiniz.

2. Kişisel bir bağ kurmaya özen gösterin

Müşterilerinize gönderdiğiniz her mesaja kişisel bir dokunuş ekleyin. Doğum günlerinde, yıldönümlerinde ya da basit bir teşekkür için göndereceğiniz bir e-posta, onlara verdiğiniz değeri göstermenin ince yollarından biri olabilir. Bu mesajlar otomatik bile olsa müşterileriniz bu jestlerden memnuniyet duyacaktır.

Otomatik e-posta sistemleri, müşterilerinizle etkileşiminizi kolaylaştırarak onlara verdiğiniz değeri yansıtırken zamandan da kazanmanızı sağlar.

3. Aidiyet duygusu yaratın

Müşterilerinizi markanıza daha sadık hale getirmenin en iyi yolu, onları ürün düzeltmelerine ve geliştirmelere dahil etmektir. Müşterilerinizin firmanızla ilgili önceki deneyimlerini ölçmek ve işinizin gelişimini öngörmek için memnuniyet anketleri düzenleyin, yeni ürün geliştirme seçenekleri konusunda fikirlerini sorun. Bu sadece onlarla etkileşimde kalmanızı sağlamakla kalmaz aynı zamanda markanızı müşterilerinizin perspektifinden daha iyi anlamanıza yardımcı olur. Bugün artık memnuniyet anketleri düzenlemek son derece kolaydır. CRM sistemi kullanarak müşterilerinizi gruplayabilir ve arzu ettiğiniz gruplara dönük anketler düzenleyebilirsiniz.

4. Sorunlarını dinleyin.

Markanızı bir sonraki seviyeye taşımak istiyorsanız hem olumlu hem de olumsuz geri bildirimlere açık olmalısınız. Bir müşteri bir sorunu gündeme getirdiğinde ona hızlı bir şekilde yanıt verdiğinizden emin olun. Sorunun çözüm sürecini ve sonrasını onlarla birlikte takip ederek müşteri ilişkilerinizi geliştirin.

Kampanya ve projelerinizi takip etmek, şirket süreçlerinizin başarısını ölçmek için en etkin yöntemlerden birisi raporlamadır. Müşterileriniz ile ilgili satış faaliyetlerini Zoho CRM içerisindeki raporlardan alabilirsiniz. Daha gelişmiş raporlar için ise Zoho Reports ilginizi çekebilir. Zoho Reports ile Zoho CRM’deki müşteri bilgileriniz ile diğer sistemlerdeki müşteri işlemlerini birleştirerek raporlayabilirsiniz. Örneğin Menkul Kıymetler sektöründeki bir kurum, “Borsa ve Foreks” işlemleri ve Müşteri Bilgilerini birleştirerek raporluyor ve bu sayede en çok işlem yapan 5 müşterisini düzenli olarak takip edebiliyor.

5. Onların dilinden konuşun.

Bir müşterinin markanızla olan yolculuğunu vurgulayan müşteri odaklı bir e-posta kampanyası yürütün. Bir başarı öyküsü, bir tweet veya bir video referansı olabilir. Müşterileriniz ve müşteri adaylarınızla keyifli bir organizasyon düzenleyerek yakın zamanda en iyi sonuç alan müşterilerinizi paylaşabilirsiniz. Bu şekilde, müşterileri ön plana koyan bir marka olduğunuzu kanıtlayacaksınız.

6. Müşteri adaylarını geri kazanın.

Müşteriler, bir markayı tercih etmeden önce kapsamlı değerlendirmeler yaparlar. Bir müşteri markanızı bırakmaya karar verirse, genellikle bunun önemli bir sebebi vardır. Kaybedilen her müşteriye markanızı bırakma sebeplerini soran birer e-posta atın ve hem ilişkinizi yeniden canlandırmak, hem de gelişmek için şikayetlerinin giderilmesini sağlayın. İlişkiniz iyileştikten sonra, onların yokluğunda uygulanmış olan tüm değişiklikler hakkında bilgi veren bir e-posta kampanyası uygulayın.

7. Sadakat programlarına yer açın.

Her marka müşterinin aklında kalmak ister ve sadakat programları uygulamak bunun gerçekleşmesi için kolay bir yoludur. Müşterilerinize hizmetlerinizi tanıtın ve getirdikleri her yeni müşteri için onları ödüllendirin. Etkinliklerinize ücretsiz geçiş sağlayabilir, bir satış sırasında indirim kuponları gönderebilir veya şirket logolu hediyeler verebilirsiniz.

satis

Filed in: Cloudyflex, Enterprise CRM, Makaleler, Perakende Tags: , , , ,

Şunlara Göz Atın

CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var? CRM platform savaşlarına sektörde neden ihtiyacımız var?
ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı ERP ile CRM Entegrasyonunun 3 Ana Avantajı
CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri CRM’in Başarısız Olmasının Başlıca Sebepleri
CRM Neden Bütün Satıcıların İhtiyaç Duyduğu Tek E-Ticaret Aracıdır? CRM Neden Bütün Satıcıların İhtiyaç Duyduğu Tek E-Ticaret Aracıdır?
CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM Seçimi Dosyası – Zoho CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak amacı ile hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ilk durağı Zoho CRM oldu. Dünyadaki en popüler CRM çözümlerinden birisi olan Zoho CRM… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM Seçimi Dosyası – Microsoft Dynamics CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın ikinci durağı Microsoft Türkiye oldu. Dünya çapında milyonlarca kullanıcısı olan CRM çözümü Microsoft Dynamics CRM ile… Read more »

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM Seçimi Dosyası – Salesforce CRM

CRM HABER – CRM Seçimi yapacak olan firmalara yardımcı olmak üzere hazırladığımız CRM Seçimi Dosyamızın bu seferki durağı INSPARK Intelligent Business Solutions oldu. Dünya çapında lider CRM çözümü Salesforce.com ile ilgili… Read more »

© 2017 CRM HABER – CRM Haberleri Portalı. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.

ERP | ERP Nedir | ERP Seçimi | CRM | CRM Nedir | CRM Seçimi | SAP Programı | SAP Nedir | SAP kursu

Advertorial: Login CRM ile şirketinizi ve müşterilerinizi bir adım öteye taşıyın.
Managed by ERP HABER